Volal vám konzultant z Googlu, že máte možnost s ním zdarma probrat nastavení účtu a provést úpravy? Často se nás klienti ptají, jak na tyto hovory reagovat. Přeci jen je nemůžete ihned odbýt, volá Google, ke všemu oni by měli být ti, kdo mají nejlepší informace o tom, jak by váš reklamní účet měl fungovat. Ale každá mince má dvě strany.
Proč volají
Konzultanti Googlu mají váš účet nejčastěji ve správě na 3 měsíce, na začátku této doby vám nejčastěji zavolají a chtějí probrat nastavení. Pokud máte účet ve správě u agentury, často volají jí. V průměru nám alespoň jednou týdně někdo z Googlu zavolá.
Podle typu konzultanta se dozvíte, že jsou ve vašem účtu možnosti vylepšení, případně vám rovnou sdělí, že v něm máte kritické nedostatky.
Toto drastické sdělení je poměrně logické. Konzultant vám nevolá proto, aby vám pomohl v prvé řadě s růstem byznysu. O něm neví nic, neznají vaši strategii, způsob prodeje, silné a slabé stránky. Ale bezpečně vědí, co by mělo být v účtu nastaveno, aby utrácel více peněz. Více peněz pro Google.
Konzultant = obchodník
Pokud jste se někdy dívali v rozhraní na doporučená nastavení u kampaní, tak největší podíl na tom, aby Google vyhodnotil kampaň jako úspěšnou, je dostatečný rozpočet a zobrazení reklamy na všech plochách v co největší frekvenci. Toto nastavení může snižovat výkon vaší inzerce, ale rozhodně nesnižuje příjem firmy Google. Naopak.
Navýšit rozpočty a zobrazení, bude tedy jedna z prvních věcí, kterou vám konzultant doporučí.
Následně vám konzultant doporučí automatizaci kampaní a chytré cíle. Toto je složitější téma, které bychom rozebrail jindy, ale stručně k automatizaci kampaní zastáváme tento názor. Pokud dáte stroji možnost, aby vybíral kdy a komu se má inzerce zobrazit, byť mu dáte kritéria, jako je například cílová cena konverze, ztrácíte nad reklamou kontrolu, ale hlavně výhodu nad ostatními. V hypotetické situaci, kdy všichni vaši konkurenti budou mít stejnou automatiku (kterou vám konzultant pomůže nastavit za 2 minuty), tak nebudete mít žádnou výhodu originálního nastavení a přístupu. V podstatě za této situace bude prodávat jen ten, kdo dovolí Googlu utrácet nejvíce peněz, neboť reklama se prodává na principu aukce a z logiky věci systém bude mít tendenci spíš aukci navyšovat, než pro všechny snižovat. Dražší reklama rovná se nižší marže.
Z principu nelze říct, že je automatizace špatná, ale nemyslíme si, že je moudré změnit celé nastavení vaší reklamy na základě telefonátu s někým, kdo do teď o vaší firmě nic nevěděl, ale nabízí vám technické řešení, které žádnou znalost ani nepotřebuje.
Zkušení konzultanti a telefonisté
Konzultanti Googlu se poměrně často mění. Pravděpodobnost, že budete mít každý kvartál stejného, je poměrně malá, to byste museli být velká firma s měsíční investici v řádu stovek tisíc korun. Potom se už jedná o poměrně profesionální konzultanty, kteří se na problematiku dívají ze širší perspektivy a například naše nastavení reflektují, zároveň mají dostatečné know-how, aby respektovali specifika českého trhu. Například pořád ještě platí, že v ČR 25 % lidí hledá na Seznamu, který i vlastní většinu bannerových ploch.
Automatické nástroje Googlu jsou do velké míry testovány globálně ve světě, kde 99 % internetu vlastní Google. Ale pro naši zemičku s 10+ mil obyvatel jejich plošné koeficienty neplatí a platit nemohou. Pro Google, pro jejich konzultanty, je Seznam jen malá vráska na tváři světové sítě, kterou ignorují, ale pro lidi, kteří tvoří marketing v ČR, je Seznam velice podstatná síla v rámci online světa.
Velká část konzultantů, a velmi pravděpodobně i ten, který vám zavolá, jsou pouze telefonisté. Mají svůj úkol, kterým je prodat svůj produkt. Což zcela respektujeme, i Seznam má v rámci ČR své obchodníky. Na úplně základní úrovni mohou i poradit užitečné věci. Ale co chceme tímto textem říct, je skutečnost, že jejich cíl není stejný jako váš cíl, který respektujeme i v naší agentuře.
A tedy, že není důležité utratit spoustu kreditu, hlavní je pomocí tohoto kreditu vydělat co nejvíce peněz.
Comentários