Google Analytics je základní a patrně nejpoužívanější nástroj pro měření aktivity na vašich webových stránkách, potažmo e-shopu. Mezi správci reklamních systémů je velice populární hlavně z důvodu snadného propojení s dalšími reklamními systémy, jako je Google Ads, a přehlednosti pro klienta. V tomto návodu si projdeme, jak založit účet Google Analytics a jak udělit přístup, abychom pomocí něj mohli měřit výsledky vašich reklam.
Začněte na této stránce:
Klikněte na "Začínáme".
Na další stránce vyplňte název svého účtu, standardně se zadává název webu pro který účet zakládáme. Máte-li více domén (.cz, .sk, .com), bude vhodné je v dalším kroku odlišit. Vše ostatní můžete nechat zaškrtnuté.
Pokračujte modrým "další".
Na další stránce zopakujete podobné kroky. Jelikož účet budete mít většinou jen jeden, ale služeb můžete mít více v jednom účtů, je vhodné provést zmíněné odlišení. Zde tedy chcete mít název služby například: můjbyznys.cz, neboť časem třeba přibude: můjbyznys.sk
Časové pásmo vyberete Česko a měnu dejte českou korunu, nepůjde-li o zahraniční přehled. Vše vychází z odesílaných dat, pokud budete do účtu posílat prodeje v EUR, je dobré zvolit měnu v EUR. Ale jde to později změnit.
Pokračujte modrým tlačítkem "Zobrazit rozšířené možnosti".
Otevřením rozšířených možností máte na výběr zatrhnout "Vytvoření služby Universal Analytics". To proveďte.
Následně vyplňte URL vašeho webu a zvolte "Vytvoření pouze služby Universal Analytics".
Pokračujte modrým "další".
Následující informace o firmě nejsou příliš určující pro úvodní nastavení, pro e-shopy se běžně vybírá kategorie "nakupování", velikost firmy určíte sami a prakticky nic dalšího vyplnit nemusíte.
Pokračujte modrým "vytvořit".
Před kompletním vytvořením vás ještě Google požádá o odsouhlasení smluvních podmínek, které si můžete přečíst v libovolném jazyce.
A následuje informace o "newsletteru", nic z toho nemusíte nutně zaškrtávat. A dejte "uložit".
Na následující stránce budete navedeni k vytvoření měřícího kódu, ale to můžeme vyřešit i za vás a dodatečně vám ho poslat s pokyny k vložení.
Hlavně nás bude zajímat okno "Správa uživatelů služby". Kdybyste se náhodou ztratili v postupu, tuto nabídku vyvoláte znovu kliknutím na ozubené kolo v levém dolním rohu.
V pravém horním rohu naleznete "Přidávání uživatelů" pod modrým plus, zde prosím klikněte.
V posledním kroku našeho návodu vyplňte naši e-mailovou adresu: svasekm@gmail.com a vyberte oprávnění "upravit". A potom už dejte jen "přidat". Správu uživatelů vybírat nemusíte, tato práva by měla patřit vždy jen majiteli účtu, což budete vy.
Comments