Vyhledat
  • Milan Svašek

Úvodní marketingová analýza

V tomto příspěvku se podíváme na základní analytické kroky, které u klienta provádíme, než se začneme naplno starat o jeho reklamní kampaně, abychom tak posoudili celkový přínos spolupráce.

Pomocí úvodní analýzy předejdeme tomu, abychom klientovi slibovali "modré z nebe" v podobě velkého nárůstu poptávky v situaci, kdy to není možné, či velmi nepravděpodobné.


V samotné analýze se zaměřujeme na:


  • jestli klient využívá nějakou formu marketingu a o jaké kanály se jedná (internet, rádio, print atd.)

  • jestli klient využívá online marketing

  • jaké online reklamní systémy klient používá (Google Ads, Sklik, Heureku atd.)

  • jaký je výkon těchto reklamních kanálů

  • a zdali jsou technicky správně nastavené


Podrobná analýza reklamních kampaní se potom zaměřuje na:


  • technickou stránku

  • výkonností stránku


Technická stránka


Při posuzování komplexních reklamních kampaní v systémech jako je Google Ads a Sklik, se zaměřujeme až na desítky položek nastavení. Ale v zásadě nás zajímají dvě hlavní kritéria:


  • zda-li má inzerce maximální výkon a je tedy na konkurenceschopné úrovni (např. jestli inzerát naplno využívá všechny nadpisové a popisové části, aby zabral co největší plochu)

  • jestli se inzeruje přesně to, co klient potřebuje, a nedochází tak k přivádění uživatele na produkt/službu, kterou klient nenabízí, případně nabízet nechce

Výkonností stránka


Poté, co je inzerce technicky zkontrolována, je nutné vyhodnotit i její výkon pomocí analytických nástrojů, nejčastěji pomocí Google Analytics.


V tomto případě nás zajímá hlavně to, jestli uživatel přivedený přes inzerát na web klienta udělá akci, kterou od něj požadujeme, nejčastěji nakoupí či odešle poptávkový formulář.


Pokud se tak neděje, je třeba identifikovat vadné inzeráty, případně najít problémy na webové stránce, potažmo i v samotné nabídce produktů/služeb a navrhnout vhodné řešení.

Závěr a doporučení


Pokud při analýze zjistíme výrazné technické nedostatky, potažmo špatný výkon reklamních kampaní, doporučíme klientovi vhodné řešení, které v rámci správy jeho kampaní budeme chtít implementovat.


Pokud ale u klienta zjistíme, že technická stránka je rámcově v pořádku a reklamní kampaně obsahují jen dílčí nedostatky (kterých se nikdy nezbavíme v tomto počtu makrodat a ukazatelů), není nutným záměrem klienta získat pod správu.


To stejné lze říci i o výkonnostní stránce, zjistíme-li, že potenciál klienta v růstu je třeba kolem 5-10 % a momentální řešení, které má, je plně dostačující, za každou cenu nenabízíme naši správu kampaní.


Jsme realisté, pokud reklama klientovi funguje, rádi ji pochválíme a nebudeme mu slibovat hory doly.


Máte zájem o základní marketingovou analýzu zdarma? Kontaktujte nás!

13 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše